Delegátka nevhodně pomlouvala české turisty. Když zjistila, koho má za zády, utekla a už se nevrátila

Myslela, že mluví potají. Delegátka zesměšnila české turisty, pak ale zjistila pravdu a zmizela.
Zdroj: Shutterstock
Dovolená měla být časem klidu a odpočinku. Místo toho se však jeden zájezd proměnil v trapnou scénu, na kterou jen tak nikdo nezapomene. O hlavní roli se postarala delegátka, která si příliš pozdě uvědomila, že její slova poslouchají i ti, o nichž mluvila.
Čeští turisté se těšili na výlet, který byl součástí jejich zájezdu do Středomoří. Autobus měl vyrazit brzy ráno a atmosféra byla pohodová. Lidé se smáli, povídali si o výletech, plánovali, co všechno ještě uvidí. Delegátka, která měla skupinu doprovázet, působila na první pohled profesionálně.
Měla na starosti organizaci i základní informace o destinaci. Nikdo netušil, že právě ona brzy zkazí celkový dojem z celé akce. Delegátka se posadila dopředu, vzala si mikrofon a začala s výkladem. Turisté očekávali zajímavosti o památkách a místní kultuře, místo toho však zazněla slova, která by neměla nikdy padnout.
„Ti Češi jsou nejhorší“
Nejdřív šeptala, jako by chtěla něco sdělit jen kolegyni, která seděla vedle ní. Jenže autobus byl tichý a každé její slovo se neslo vzduchem. Delegátka začala mluvit o tom, že Češi jsou prý nevděční, věčně si stěžují a mají neustále požadavky, které nejsou schopny splnit ani pětihvězdičkové hotely.
Vtipkovala o tom, jak si někteří turisté berou jídlo z hotelového bufetu „do zásoby“, a smála se, že Češi jsou prý národ svačinářů. Mluvila bez rozmyslu, jako by byla mezi přáteli a ne uprostřed práce. Jenže právě v tu chvíli se obrátila realita proti ní.
Na zadních sedadlech autobusu totiž seděli další Češi, konkrétně rodina, která se zrovna vydala na svůj vysněný výlet. Všechna její slova slyšeli jasně a bez zkreslení. Nejprve tomu ani nechtěli věřit. Mysleli si, že snad jde o špatný vtip nebo nepochopení. Ale jak delegátka pokračovala, začalo být jasné, že to myslí vážně.

Místo vysvětlení utekla a nepřišla
Žena ze zadní řady se nakonec ozvala. Zvedla hlas a zeptala se, zda si delegátka uvědomuje, že mluví právě o nich, o lidech, kteří si zaplatili dovolenou a čekali profesionální přístup. V autobusu nastalo hrobové ticho. Delegátka ztuhla, chvíli koktala, a pak se snažila situaci zahrát do autu.
Jenže bylo pozdě. Napjatá atmosféra se táhla po celý zbytek cesty. Delegátka se snažila pokračovat ve výkladu, ale bylo vidět, že ztratila půdu pod nohama. Když autobus zastavil u první zastávky, situace vyvrcholila.
Delegátka vystoupila s tím, že jde vyřídit formality, a jednoduše zmizela. Na další místo už s turisty nedojela. Nevrátila se ani na hotel a celé skupině musel být přidělen náhradní doprovod. Zůstala po ní jen pachuť trapasu a vztek, že někdo, kdo má být oporou turistů, se zachoval naprosto neprofesionálně.

Něco takového si nikdo nesmí dovolit
Češi, kteří se stali přímými svědky celé události, popisovali, že nikdy nic podobného nezažili. Zaplatili si dovolenou s plným servisem, ale místo toho se stali terčem posměchu. Cítili se ponížení a rozhodli se napsat oficiální stížnost cestovní kanceláři.
„Člověk chápe, že práce delegáta není snadná, ale když vás někdo, kdo má být vaším průvodcem, takto veřejně urazí, je to naprosto za hranou,“ shodovali se turisté. Stížnost se dostala až k vedení cestovní kanceláře, která se musela situací okamžitě zabývat.
Nespokojení turisté požadovali omluvu a někteří dokonce i částečné odškodnění. Firma tak byla nucena reagovat. Delegátka, která způsobila celou aféru, už se mezi zaměstnance nevrátila. Podle informací se s ní cestovní kancelář rozloučila ještě během pobytu.
Náhradní delegát dorazil už druhý den a snažil se uklidnit rozbouřené emoce. „Byl profesionální, vstřícný a snažil se vše napravit. Bylo ale jasné, že šrám na reputaci zůstane,“ uvedli někteří z účastníků zájezdu. Celá událost ukazuje, jak snadno může jediný neuvážený okamžik zničit pověst nejen člověka, ale i celé firmy.
autorský text, příběh čtenáře