Dovolená v Egyptě se změnila v noční můru. Turisty ubytovali v odporném hotelu, cestovka se jim vysmála

Místo vysněného pobytu hrůza v Egyptě. Turisty šokoval špinavý hotel, cestovka se k nim otočila zády.
Zdroj: Foto: Shutterstock
Dovolená by měla být chvilkou odpočinku a radosti, místem, kde zapomeneme na starosti všedních dní. Jenže co dělat, když se vysněný pobyt promění v sérii nepříjemností, na které by nejraději člověk zapomněl? Příběhy z těchto nepovedených dovolených často nejsou ojedinělé, a přestože cestovní kanceláře slibují komfort a pohodu, realita může být úplně jiná.
Česká rodina se rozhodla strávit týden v krásném egyptském resortu, za který zaplatila nemalou sumu peněz. Místo čistých pokojů a udržovaného areálu je ale čekalo něco úplně jiného. Všude kolem byl nepořádek, špína a poškozené vybavení, které jen zvyšovalo frustraci z dovolené. Po příjezdu na místo byli překvapeni, protože místo luxusu je uvítalo prostředí připomínající staveniště.
Všude povalující se odpadky, rozbořené budovy a chátrající části hotelu. Podmínky u bazénu a pláže byly daleko od popisu v brožuře. Vodní areál byl špinavý, voda zapáchala a ve vodě plavaly broučky, které rozhodně do hotelového koupání nepatří. Pláž navíc často navštěvovali místní obyvatelé, což zhoršovalo hygienické podmínky.
Špinavý hotel, zápach a nepořádek
Celý resort provázela nepříjemná vůně a na travnatých plochách bylo možné najít i nečistoty, které tam rozhodně neměly být. Na pokoji rodinu čekal rozbitý nábytek, nefunkční voda a špinavé prostředí. Dveře na terasu byly poškozené, na nábytek se usazoval prach a špína. Takový stav pokoje je něco, co vážně nečekáte při pobytu zaplaceném za několik desítek tisíc korun.
Nejen tato rodina si všechny problémy sdílela a vzájemně si pomáhala řešit situaci skrze skupinu na sociálních sítích, kde se sešlo přes dvacet dalších nespokojených klientů. Velkým zklamáním byla také neochota delegáta cestovní kanceláře pomoci. Komunikace se sice ze začátku zdála slibná, jenže postupem času delegát začal ignorovat domluvená setkání a zodpovědnost házel zpátky na cestovku.
Některým klientům bylo nabídnuto jiné ubytování, mnozí ale zůstali v původním hotelu až do konce pobytu. Náhradní výlety zdarma, které cestovka nabízela, jako kompenzaci rodina odmítla a po návratu se rozhodla zájezd reklamovat. Odborníci na ochranu spotřebitelů potvrzují, že v takových případech mají klienti nárok na slevu z ceny zájezdu.

Lidé mají právo na reklamaci a vrácení peněz
Pokud totiž realita významně neodpovídá smluvním podmínkám a tomu, co bylo prezentováno, jde o porušení smlouvy ze strany cestovní kanceláře. Je důležité, aby klienti situace řádně zdokumentovali a reklamace neopomněli. Podobný příběh zažila i jiná cestovatelka, která odjela na levný zájezd do egyptského letoviska, kde si myslela, že ji čeká příjemný pobyt v hotelu s bazénem a příjemným prostředím.
Už při příjezdu ji ale zarazil zápach, zanedbané okolí a špína všude kolem. Špinavé bazény, odpadky a atmosféra, která rozhodně nepřipomínala relaxaci. Pokoj? Ten byl zcela zanedbaný; špinavé zdi, oprýskaný nábytek, zašlé záclony a nehygienická koupelna. Po reklamaci dostala náhradní pokoj, který ale nebyl o moc lepší. Tou nejlepší částí dovolené pak pro ni bylo, když zjistila, že po zdech jí lezou švábi.
Cestovní kanceláře se zákazníkům smějí
Nedostatek kontaktu s delegátkou cestovní kanceláře, která na ně zkrátka nereagovala, zhoršil situaci ještě více. Nakonec se ženám podařilo najít přes známého taxikáře náhradní ubytování, ačkoliv to znamenalo neplánované výdaje a starosti v neznámé zemi.
Celkově je situace o to smutnější, že původní zájezd stál méně než polovinu toho, co ženy přišly na náhradní ubytování, dopravu a další nezbytné poplatky. To, co mělo být příjemnou dovolenou, se proměnilo v boj o základní pohodlí a hygienu.
Zkušenosti podobného typu ukazují, že i když cestovní kanceláře často upozorňují, že služby odpovídají místním zvyklostem, zákazník by měl mít jednoznačné právo na slušné a hygienické ubytování, na které kývl při koupi zájezdu. Nelze akceptovat, aby byly propagované fotografie pouze ilustrační a nereflektovaly skutečný stav hotelu, který je klientovi nabídnut.

Důležité je vše nafotit a reklamovat
Pro turisty je nejdůležitější vědět, že mají právo na reklamaci v případě, že odstup od propagace a reality je výrazný. Problémy s ubytováním, špatnou hygienou nebo neochotou delegáta nechat bez povšimnutí rozhodně není správné. Stres ze zkažené dovolené může vést i k psychickým potížím, a proto kromě slevy na zájezd vyžadují někteří klienti i odškodnění za ztrátu radosti a pohodového času, který měl být jejich dovolenou.
Doporučuje se situaci vždy pečlivě zdokumentovat – fotografie, videa i komunikace s delegáty či cestovní kanceláří. Vždy je také dobré obrátit se na profesionální spotřebitelské poradny, které pomáhají zájemcům vyjednat spravedlivé řešení.
Než si zarezervujete další vysněnou dovolenou, stáhněte si pečlivě reference, hledejte zkušenosti předchozích klientů a vybírejte jen prověřené nabídky. I za lákavě nízkou cenou může být skryta katastrofa, která dovolenou změní v zážitek, na který budete chtít rychle zapomenout.
TN.cz, Autorský text, Facebook, ČT24, Reddit