Dovolená se změnila v noční můru. Na letišti čekají na odlet do Egypta několik hodin bez informací

Scény jak z hororu: stovky lidí uvězněné na letišti, odlet do Egypta se nekonečně protahuje.
Zdroj: Shutterstock
Dlouhé hodiny strávené na letišti místo na pláži. Turisté směřující do Egypta zůstali v Bratislavě kvůli poruše letadla a jejich dovolená začala nepříjemným čekáním. Podobné potíže provázely i další lety.
Na bratislavském letišti se od pátečního večera hromadí turisté, kteří měli odletět do egyptského letoviska Marsa Alam. Letadlo mělo vzlétnout ve 21 hodin a 15 minut, místo toho se kvůli technické závadě vrátilo zpět a cestující uvízli v hale. Podle posledních informací se náhradní odlet plánuje až na sobotu kolem 17. hodiny.
Znamená to, že lidé stráví v nejistotě a v čekání více než patnáct hodin. Cestovní kancelář Čedok potvrdila, že o problému se dozvěděla přímo od letecké společnosti. Okamžitě informovala své klienty a rodinám s dětmi zajistila ubytování. Mluvčí Klára Divíšková vysvětlila, že se jednalo o situaci, kterou cestovka nemohla ovlivnit, a vyjádřila lítost nad vzniklými komplikacemi.
Zoufalí cestující uvázli na letišti
Připomněla také, že nárok na odškodnění mohou turisté uplatnit jak přes cestovní kancelář, tak přímo u aerolinek. Mnozí lidé se o svůj zážitek podělili na sociálních sítích, kde popisují chaos kolem změn odletu. Kristína například uvedla, že po telefonátu na letiště se dozvěděla, že zatím nemá smysl se dostavovat k odbavení, protože termín není jistý.

Iveta v další diskusi napsala, že mezi cestujícími kolují zprávy o možném odletu až těsně před půlnocí. Pro mnohé je to těžko stravitelný začátek vysněné dovolené. Na celé události upozornil také generální tajemník Slovenské asociace cestovních kanceláří a cestovních agentur Radoslav Oliver Košík.
Připomněl, že cestující mají právo požadovat kompenzace za nevyužité služby v destinaci a také odškodnění od samotné letecké společnosti za zmeškaný let. Podle jeho slov se Čedok drží pravidel, která zajišťují ochranu práv cestujících.
Nejedná se o jediné zpoždění letu
Letiště M. R. Štefánika se o víkendu nepotýkalo jen s tímto jedním případem. V sobotu nad ránem čekali turisté na odlet do turecké Antalye. Původně měli vzlétnout už ve 3 hodiny a 20 minut, ale odletěli až po poledni. Rozdíl činil více než devět hodin.
Mluvčí letiště Veronika Demovičová zdůraznila, že za zpoždění nese odpovědnost letecká společnost, protože právě ona vydává pokyny zaměstnancům letiště. Problémy se leteckou dopravou provázejí slovenské cestovatele během letošní sezony opakovaně.
Začátkem července museli turisté mířící do italské Sardinie přistát v Algheru místo v Olbii, protože v blízkosti cílového letiště hořelo. Cestující navíc nesměli vystoupit a celé hodiny čekali na palubě bez jasných informací. Situace se uklidnila až po přesměrování letu, ale zážitek zůstal pro mnohé stresující.

Cestující musí znát svá práva
Další komplikace nastaly koncem července, kdy se skupina slovenských turistů ocitla na několik dní uvězněná v Řecku. Přibližně sto dvacet lidí uvízlo v Soluni kvůli poruchám dvou letadel. Někteří cestující se dočkali návratu domů až po třech dnech.
Jeden z nich popsal, že pocit úlevy při návratu byl obrovský, protože čekání na informace i samotný odlet prověřilo trpělivost všech. Ani ti, kteří se teprve chystali na cestu, neměli vždy štěstí. Řada slovenských turistů musela odložit svůj odlet a začátek dovolené se jim posunul o celý den.
Cestovní kanceláře se snažily zajistit ubytování, stravu i přepravu, ale pro mnohé to byla slabá náplast na ztracený čas a nervy. Situace ukazuje, jak křehká může být dovolená, pokud se dostane do rukou technických problémů, které nikdo z cestujících nedokáže ovlivnit.
TN.cz, TVnoviny.sk