Trendy svět
Úterý 26. 8.
Svátek má Luděk

Odjela jsem na last minute dovolenou do Egypta. Ještě ten večer jsem se vracela zpět a žádám odškodnění

Zahraniční

26. 8. 2025

Michaela Hanelová

Last minute do Egypta mě stál majlant. Už první večer jsem balila kufry zpět a žádám náhradu škody.

Last minute do Egypta mě stál majlant. Už první večer jsem balila kufry zpět a žádám náhradu škody.

Zdroj: Foto: Shutterstock

Odletěla jsem na vysněnou dovolenou do Egypta. Mělo to být rychlé rozhodnutí, únik od stresu, pár dní klidu u moře, all inclusive a trochu toho orientálního slunce. Jenže místo odpočinku jsem si už po pár hodinách balila kufr zpátky. A místo opálené pokožky jsem si domů přivezla hořkou zkušenost a stížnost adresovanou cestovce. Protože tohle, co se stalo, není normální. A není to ani fér.

Rozhodla jsem se narychlo. Prostě jsem měla dost. Práce, stres, nevyspané noci, začínající podzim – a pak na mě na internetu vyskočil ten inzerát: Last minute Egypt, 5 hvězdiček, odlet zítra. Cena výhodná, recenze vypadaly vcelku dobře a fotky hotelu slibovaly palmy, bazén a nekonečný bufet.

Tak jsem to riskla. Zabalila kufr, vyřídila dovolenou v práci a odjela. Potřebovala jsem to. Cítila jsem, že jestli okamžitě nevypadnu z každodenní rutiny, tak se zhroutím. Na letišti všechno probíhalo hladce, let byl načas a během několika hodin jsem už vystupovala do horkého egyptského vzduchu. Byla jsem unavená, ale nadšená.

Luxusní dovolená se změnila v horor

V autobuse cestou do hotelu jsem si pouštěla hudbu a představovala si, jak zítra ráno budu pít kávu na terase s výhledem na moře. Jenže realita mě srazila hned po příjezdu. Hotel? Spíš noční můra na písku. Recepce nevypadala ani z poloviny tak, jak ji prezentovaly fotky v katalogu.

Všude bylo špinavo, personál působil otráveně a nikdo se se mnou nechtěl pořádně bavit. Už tam mi začal cukat koutek. Ale řekla jsem si, že jsem možná jen unavená, a že tomu dám šanci. Pokoj mi přidělili asi za dvacet minut, během kterých jsem seděla v potemnělé hale, kde nesvítila ani klimatizace, ani světla.

Kufr jsem si táhla sama do druhého patra, výtah nejezdil. Po otevření dveří mi bylo jasné, že jsem v průšvihu. Pokoj smrděl zatuchlinou a plesnivou koupelnou. Klimatizace řvala jako startující letadlo a nešla vypnout. Povlečení bylo špinavé. A já měla chuť si sednout na postel a brečet.

Last minute do Egypta měl být splněný sen. Ještě ten večer jsem prchala domů a teď žádám vysoké odškodné.
Last minute do Egypta měl být splněný sen. Ještě ten večer jsem prchala domů a teď žádám vysoké odškodné.
Zdroj: Foto: Shutterstock

Takové služby bych nikomu nepřála

Zkusila jsem to řešit na recepci, ale reakce byla nulová. Nikdo se neomluvil, nikdo mi nenabídl jiný pokoj. Prý je hotel plný a mám si zvyknout. Když jsem se šla projít po areálu, abych si trochu pročistila hlavu, přišla další facka. Bazén byl poloprázdný, špinavý a voda měla zvláštní barvu. Lehátka rozbitá, stínítka potrhaná.

A když jsem konečně došla na pláž, chtěla jsem to otočit zpátky. Všude odpadky, moře zelené a smrdělo jako rybí trh po výprodeji. A pak přišel finální hřebíček. Šla jsem na večeři. All inclusive se v tomhle hotelu rovná jedno jídlo na příděl a voda v plastovém kelímku. Teplá. Maso podezřelé, zelenina zvadlá. V tu chvíli jsem věděla, že tohle nepřežiju.

Nejsem princezna, co by čekala zlaté příbory, ale tohle byl prostě podvod. Ještě ten večer jsem volala na infolinku cestovky. Chtěla jsem pryč. Prý si to mám promyslet, že to určitě nebude tak hrozné. Jenže já jsem už měla rozhodnuto. Ne kvůli rozbitému lehátku, ale kvůli tomu, že se na mě celý hotel vykašlal. Že nikdo neuznal, že služby neodpovídají ani tříhvězdičkovému ubytování, natož luxusnímu resortu.

Za pár hodin se sen o dovolené změnil v horor. Egypt jsem opustila hned první den a chci odškodné.
Za pár hodin se sen o dovolené změnil v horor. Egypt jsem opustila hned první den a chci odškodné.
Zdroj: Foto: Shutterstock

Rychle se vrátila domů a chce kompenzaci

Zaplatila jsem si letenku zpět z vlastní kapsy, jen abych mohla odjet co nejdřív. Do rána jsem to ještě vydržela, ale nespala jsem. Jen jsem se těšila, až budu zpátky doma. Na letišti jsem brečela. Vyčerpáním, zklamáním, vztekem. A taky trochu ze studu – protože jsem naletěla. Neověřila jsem si nic pořádně, jen jsem podlehla naději, že levná dovolená bude ten správný restart.

A přitom jsem dostala další ránu od života. Po návratu jsem okamžitě sepsala reklamaci a žádám cestovku o vrácení peněz. Sice mi nabídli slevu na příští zájezd, ale to je asi tak všechno, co si od nich ještě někdy vezmu. Tohle nebyla chyba, to byl vědomý prodej zájezdu do místa, které dávno nesplňuje ani základní standardy.

A já nejsem jediná. Po návratu jsem si začala číst recenze z posledních dnů a nestačila jsem se divit. Mnoho lidí si stěžovalo na úplně to samé, jen to při objednávání nebylo vidět. Recenze byly schované, zametené pod koberec. Lepší je objednávat ze známých cestovních kanceláří. Dnes už vím, že žádný výhodný zájezd není výhodný, pokud přijdete o nervy, důvěru i chuť cestovat. A že i když si všechno člověk platí sám, ještě to neznamená, že se k němu budou chovat slušně.

Zdroje:

příběh čtenářky Lucie

Sdílejte článek

Odjela jsem na last minute dovolenou do Egypta. Ještě ten večer jsem se vracela zpět a žádám odškodnění | Trendy svět