Martin se svěřil, co zažil v tureckém hotelu. Taková hrůza se může stát i vám a nikomu to nepřeje

Z Turecka se vrátil otřesený. V hotelu mu provedli něco, co může potkat každého z vás.
Zdroj: Foto: Shutterstock
Turisté se do oblíbeného Turecka stále vracejí, ale s kvalitou služeb mnozí nejsou spokojeni. Některé příběhy ze zahraničí připomínají spíš noční můru než zasloužený odpočinek. A přitom jde i o letní sezónu, kdy by odpočinek měl být bez starostí.
Už pár let se opakují stížnosti na služby v některých turistických oblastech Turecka. Zatímco Češi tento oblíbený cíl stále častěji vyhledávají a sezóna slibuje nové rekordy v počtu návštěvníků, hosté z jiných zemí prý čím dál víc hledají alternativy. Nejčastěji zaznívají stížnosti na ubytování, které některým lidem zkazí celou dovolenou.
Jedním z případů, který se dostal do širšího povědomí, je příběh Martina, který si vybral Marmaris a zajímavý balíček s příznivou cenou. Místo toho, aby si opravdu užil pohodu, na místě ho čekalo něco úplně jiného. Pokoj prý byl v tragickém stavu. Prostěradla měla špinavé skvrny, dokonce byly patrné stopy krve.
Hrozný zážitek z luxusní dovolené
Matrace pod ochranným potahem byla tak znečištěná, že vypadala, jako by tam někdo opravdu dlouho netočil úklid. Nechutné fleky, které připomínaly i moč, navodily okamžitý odpor a nepříjemný pocit. Martin navíc popisoval zkušenost jako něco hrůzostrašného, kvůli čemuž se cítil doslova špatně už jen z toho, že pobývá v takovém prostředí.
Dalším problémem bylo, že hotelové zařízení bylo nejen nevyhovující, ale dokonce i nebezpečné. Martin objevil například elektrické zásuvky přímo ve sprše, což je zcela nepřijatelné a riskantní. Už první noc tak bylo jasné, že tam déle zůstat nelze.
Musel tedy okamžitě přejít do jiného hotelu, ale už na vlastní náklady. Když se pak snažil svou situaci řešit přes cestovku, dočkal se odmítnutí. Cestovní kancelář mu vyčítala, že měl problémy řešit přímo na místě během pobytu a ne až zpětně. Kompenzace se nedočkal, což ho přimělo upozornit na své potíže i veřejnost a média.

Cestovní kancelář nechce problémy řešit
Takové situace nejsou ojedinělé. Čeští turisté v posledních letech narážejí podobně nejen v Turecku, ale i v destinacích jako Egypt nebo Tunisko. Kritika se pravidelně vrací na kvalitu hotelů, kde se nezákonné nebo nedostatečné služby neřeší ani po upozornění přímo na místě. Místo odpočinku tak lidé zůstávají v nepohodlných podmínkách, které zkazí celý zážitek.
To, co by měla být zasloužená dovolená, někdy vypadá spíš jako boj o základní standardy. Turisté tak často ani nemají jinou možnost než hledat náhradní ubytování mimo původní rezervaci, a to opět ne vždy za svou vlastní finanční zodpovědnost.
Pro ty, kdo plánují cestu do těchto oblíbených oblastí, je tedy dobré být obezřetný a vždy si předem ověřit recenze i aktuální situaci na místě. Ne vždy platí, že nejlevnější varianta znamená i dobrý servis. A pokud už nejde jinak, nenechat své problémy bez povšimnutí a řešit je přímo na místě, aby byly šance na nápravu co nejlepší.
příběh čtenáře Martina a vyjádření ostatních cestovatelů na sociálních sítích