Trendy svět
Neděle 14. 9.
Svátek má Radka

Mladá Češka odjela na vysněnou dovolenou. Když dorazila do hotelu, zůstaly ji jen oči pro pláč

Domácí

14. 9. 2025

Michaela Hanelová

Za dovolenou zaplatila majlant. Když ale uviděla šváby a odpadky, litovala, že vůbec odjela.

Za dovolenou zaplatila majlant. Když ale uviděla šváby a odpadky, litovala, že vůbec odjela.

Zdroj: Shutterstock

Stovky českých turistů letos narazily na dovolené na problémy. Stížnosti směřují na špínu v hotelech, zpožděné lety i rozdílný vzhled ubytování oproti katalogům. Některé reklamace působí oprávněně, jiné spíše úsměvně.

Paní Borzová odjížděla s manželem do Tuniska s představou romantické svatební cesty. Už po příjezdu ale zjistila, že realita má k nabízeným fotografiím v katalogu daleko. Pokoje, které měly být čisté a moderní, působily zanedbaně, v rohu se povalovaly odpadky a z podlahy se vyrojili švábi. Popsala, že se cítila zoufale a první noc téměř nespala.

Připadala si, jako by ji někdo podvedl, protože za peníze očekávala úplně jinou úroveň služeb. Když se obrátila na delegáta, doufala v rychlé řešení. Místo pomoci ale slyšela, že pokud mají problém, mohou se klidně vrátit domů. Sama uvedla, že v tu chvíli měla slzy v očích a přemýšlela, proč jejich dovolená musí začít takovým způsobem.

Nikdo z delegátů ji nepomohl

Delegátův chladný přístup pro ni byl ještě větším zklamáním než samotná špína v hotelu. Podobné zkušenosti nejsou ojedinělé. Česká obchodní inspekce už letos zaznamenala přibližně stovku oficiálních reklamací. Ve většině případů jde o rozdíl mezi slibovanými podmínkami a tím, co turisté skutečně dostali.

Dovolená snů se změnila v noční můru. Radka odhalila, co všechno zažila – a Češi jí dávají za pravdu.
Dovolená snů se změnila v noční můru. Radka odhalila, co všechno zažila – a Češi jí dávají za pravdu.
Zdroj: Shutterstock

Statisticky reklamuje zhruba jeden a půl procenta klientů, což se může zdát jako nízké číslo, avšak v reálných počtech to znamená stovky nespokojených lidí. Advokát a předseda Sdružení obrany spotřebitelů Ondřej Zelenka upozorňuje, že každý den někdo hlásí, že cestovní kancelář nedodržela podmínky smlouvy. Klienti se cítí podvedení a často musejí dlouze vyjednávat o nápravu.

Podle něj nejčastěji přichází stížnosti na dopravu, zejména na zpožděné lety nebo špatný servis během cesty. Velkým tématem je i ubytování, které v realitě neodpovídá prezentovaným fotografiím.

Reklamace na dovolené jsou pravidelné

Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří ČR dodává, že reklamace směřují i na drobnosti, které mohou dovolenou výrazně znepříjemnit. Někteří klienti očekávají, že služby budou fungovat bez jediné chyby, a jakmile se setkají s nedostatky, okamžitě žádají kompenzaci. Pokud cestovní kancelář uzná reklamaci, mohou turisté dosáhnout na finanční odškodnění.

Horor na dovolené: švábi, hnusný zápach a špína všude. Radka není jediná, kdo si prošel peklem.
Horor na dovolené: švábi, hnusný zápach a špína všude. Radka není jediná, kdo si prošel peklem.
Zdroj: Shutterstock

Výše slevy z ceny zájezdu se pohybuje od pěti do padesáti procent, záleží na tom, jak závažný problém nastal. Paní Borzová později uvedla, že i kdyby dostala polovinu peněz zpět, pocit zkažené dovolené jí to nenahradí. Vzpomíná na to, jak seděla na balkoně pokoje a přála si být raději doma, než zažívat něco, co mělo být jejich nejkrásnější období.

Cestovní kanceláře ale upozorňují, že ne každá stížnost je oprávněná. Mluvčí CK Blue Style Simona Fischerová zmínila, že klienti si někdy stěžují i na věci, které cestovka nemůže ovlivnit. Objevily se případy, kdy někomu vadilo málo ryb v moři, jinému nerovnoměrné kamínky na pláži nebo přílišné vedro.

Služby neodpovídají nafocené nabídce

Lidé také kritizují slabé pivo u baru či složení ostatních hostů, které neodpovídalo jejich představám. Přesto většina sporů podle cestovních kanceláří končí přímo na místě. Pokud si klient včas všimne problému a oznámí ho delegátovi, bývá šance na rychlou nápravu.

V opačném případě je možné podat oficiální reklamaci, která musí být uplatněna do třiceti dnů po návratu. Paní Borzová vzpomíná i na to , že kdyby věděla, co je čeká, zvolila by raději jinou destinaci. Její příběh se stal symbolem toho, jak snadno se vysněná cesta může proměnit v nepříjemný zážitek.

Zdroje:

autorský text, příběh čtenářky

Článek se líbí 0 čtenářům.

Sdílejte článek

Mladá Češka odjela na vysněnou dovolenou. Když dorazila do hotelu, zůstaly ji jen oči pro pláč | Trendy svět