Trendy svět
Sobota 8. 11.
Svátek má Bohumír

Češi přestávají jezdit nakupovat do Polska. My jsme tam vyrazili a nestačili jsme se divit, co jsme zjistili

Zahraniční

8. 11. 2025

Michaela Hanelová

Říkají, že se nákupy v Polsku už nevyplatí. Byli jsme tam a realita je úplně jiná, než tvrdí lidé.

Říkají, že se nákupy v Polsku už nevyplatí. Byli jsme tam a realita je úplně jiná, než tvrdí lidé.

Zdroj: Shutterstock

Na polské straně hranic se už pomalu chystají Vánoce, i když zatím jen nenápadně. Ceny však dokazují, proč se sem Češi stále častěji vydávají nakupovat. Rozdíl je patrný téměř u každého zboží.

V polských obchodech se vánoční atmosféra objevuje postupně. Regály se teprve začínají plnit čokoládou, sladkostmi a adventními kalendáři, ale už teď je zřejmé, že tamní ceny lákají. Zatímco v českých supermarketech se sváteční sortiment objevil už na začátku října, v Polsku přichází pomaleji a s výrazně nižšími cenami.

Největší zájem je o obchodní řetězec Biedronka, jehož logo s beruškou znají i Češi. Právě tam jsme sledovali rozdíly, které jsou natolik výrazné, že si výlet za hranice mnoho lidí plánuje pravidelně. Češi tvoří u polských hranic významnou část zákazníků.

Nákupy v Polsku jsou stále oblíbené

Jeden z nakupujících, který do Biedronky jezdí z Karviné, popsal, že se sem vyplatí zajet i kvůli několika věcem, protože úspora je znát hned. Ceny zde totiž nejsou výhodné jen u potravin, ale i u svátečních dobrot. V regálech jsme narazili například na oblíbené sladkosti značky Kinder.

Menší balení Kinder Bueno mini o hmotnosti 100 gramů stálo 9,99 zlotých, tedy zhruba 57 korun. Trojbalení klasických tyčinek Bueno (129 gramů) vyšlo na 9,29 zlotých, tedy přibližně 53 korun. Čtyřtyčinkové Kinder Maxi (84 gramů) se prodávalo za 35 korun a Raffaello v balení 200 gramů vyšlo na 19,99 zlotých, tedy kolem 115 korun.

Ceny v Polsku měly stoupnout, ale tohle nás šokovalo. Češi by měli vidět, kolik tam stojí základní potraviny.
Ceny v Polsku měly stoupnout, ale tohle nás šokovalo. Češi by měli vidět, kolik tam stojí základní potraviny.
Zdroj: Shutterstock

Zajímavé srovnání nabídlo i půlmetrové balení Kinder čokoládek o hmotnosti 300 gramů, které se u nás běžně prodává za 179 korun. V Polsku stálo jen 14,99 zlotých, tedy zhruba 86 korun. Podobně výhodný byl i adventní kalendář Kinder, který české obchody nabízejí okolo tří set korun, zatímco v Polsku se prodával za 37,99 zlotých, tedy asi 217 korun.

Jak uvedla jedna z nakupujících žen z Ostravy, „dětem kupuju sladkosti právě tady, protože to vyjde skoro o polovinu levněji a kvalita je stejná“. Polská Biedronka nabízí i jiný přístup k prodeji cukrovinek. Zatímco v Česku bývají bonbony běžně k dostání jen v předem navážených baleních, tady si může zákazník sám vybrat množství podle chuti.

Nákup se vyplatí téměř u každého výrobku

Sto gramů směsi značek Mars, Twix nebo Bounty vyšlo na 4,99 zlotých, tedy necelých třicet korun, Snickers pak o zlotý dráž. Pro mnoho Čechů jde o příjemné překvapení, protože tento způsob prodeje umožňuje nakoupit přesně tolik, kolik člověk skutečně chce. „Člověk nemusí brát celé balení, jen pár kousků pro radost,“ poznamenal další zákazník z Těšína.

Prý se tam už nevyplatí jezdit. Vyrazili jsme do Polska a to, co jsme zjistili v obchodech, překvapí každého Čecha.
Prý se tam už nevyplatí jezdit. Vyrazili jsme do Polska a to, co jsme zjistili v obchodech, překvapí každého Čecha.
Zdroj: Shutterstock

Zajímavé rozdíly se objevily i mimo sladkosti. Například u plátkového sýra, který bývá v německých obchodech často vyprodaný, měla Biedronka dostatek zásob. Čtyřsetgramové balení stálo 14,99 zlotých, tedy kolem 86 korun. Ve srovnání s českými cenami jde o výrazně levnější variantu, navíc bez nutnosti nakupovat ve velkém.

Zákazníky potěšila také nabídka másla, která bývá častým důvodem, proč se Češi do Polska vydávají. Akce pro členy věrnostního programu Moja Biedronka nabídla při koupi tří kusů značky Mleczna Dolina cenu 3,99 zlotých za balení, což odpovídá necelým třiadvaceti korunám. Stejnou slevu získali i ti, kteří sáhli po máslu Mlekovita, u kterého při stejné podmínce vyšlo jedno balení na 4,99 zlotých, tedy asi 30 korun. Limit byl tři kusy denně na jednu kartu.

Zdroje:

redakce, autorský text, vlastní dotazování

Článek se líbí 0 čtenářům.

Sdílejte článek

Češi přestávají jezdit nakupovat do Polska. My jsme tam vyrazili a nestačili jsme se divit, co jsme zjistili | Trendy svět