Seniorka poslala vnukovi balík přes Zásilkovnu. To, co našel uvnitř, překvapilo i rodinu

Vnuk dostal od babičky zásilku. Jediný pohled dovnitř ukázal, že šlo o víc než milé gesto.
Zdroj: Shutterstock
Balíček plný pozornosti pro vnuka se proměnil v drahou žehličku. Důchodkyně z Ústí nad Labem tak zažila absurdní příběh, který zpochybňuje důvěru ve spolehlivost jedné z nejpoužívanějších přepravních služeb.
Když paní Marie posílala svému vnukovi s cukrovkou balíček plný trvanlivých potravin, netušila, že se o měsíc později dočká úplně jiného překvapení. Místo jídla pro nemocného chlapce totiž dorazila luxusní elektronika. Všechno začalo v polovině října, kdy sedmdesátiletá důchodkyně z Ústecka připravila zásilku se zdravými dobrotami.
Nedávala tam žádné zboží, které by podléhalo zkáze. Balíček tedy naplnila sušeným masem, sýry a několika sklenicemi oliv. Chtěla potěšit vnuka, který žije se svou matkou v Praze a kvůli vzdálenosti se s babičkou nevídá tak často. Balík, jehož hodnota přesahovala dva a půl tisíce korun, odeslala přes Zásilkovnu s nadějí, že dorazí během několika dní.
Místo jídla dorazila drahá elektronika
Jenže místo krátkého doručení následovalo mlčení. Dcera obdržela upozornění o připraveném balíku až po pěti dnech, a když ho s vnukem převzala, čekal je šok. Uvnitř nebylo jídlo, ale zbrusu nová kulma na vlasy v hodnotě přes deset tisíc korun. Po podrobnějším prozkoumání balíku zjistili, že na cizí zásilce byl přelepen štítek s údaji paní Marie.
Někde mezi depem a výdejním místem tedy došlo k záměně, jejíž původ je dodnes nejasný. Seniorka se okamžitě obrátila na zákaznickou linku dopravce. Místo pomoci se však podle jejích slov setkala s virtuální asistentkou, která ji nechtěla propojit s člověkem.

Když se jí to po několika pokusech podařilo, dozvěděla se, že chyby při přepravě se prostě stávají a že systém odbavuje tisíce balíků denně. Pro paní Marii to bylo nepřijatelné vysvětlení, a tak chtěla vědět, kam se poděl její pečlivě zabalený dárek.
Ani opakované telefonáty a e-maily prý nepřinesly výsledek. Firma po ní požadovala vyplnění reklamačního formuláře, který měl urychlit šetření. Po několika dnech přišla odpověď: zásilku se nepodařilo dohledat. Celé pátrání trvalo více než měsíc a skončilo jen nabídkou náhrady 300 korun a proplacením poštovného.
Odmítavý přístup společnosti ji šokoval
Pro paní Marii to byla studená sprcha. Cenný přístroj, který dorazil omylem, dcera poctivě vrátila do výdejny, přesto se rodina nedočkala žádného spravedlivého odškodnění. „Vrátíte věc za deset tisíc a dostanete tři sta korun,“ komentovala s hořkostí výsledek reklamace.
Nejvíce ji rozhořčilo, že firma staví svou reklamu na rychlosti a spolehlivosti, přesto její balík beze stopy zmizel. Říkala, že se cítila bezmocně, protože komunikace přes automatizovaný systém ji zdržovala a telefonáty na zákaznickou linku stály další peníze.

Redakce se s dotazem obrátila přímo na zástupce společnosti. Mluvčí Pavel Landa potvrdil, že zásilka se pravděpodobně omylem dostala k jinému zákazníkovi. Pokud se takový balík nevrátí, pátrání je podle něj velmi složité. Společnost prý podobné případy analyzuje, aby se minimalizovaly do budoucna.
Na otázku ohledně výše náhrady uvedl, že klientka byla odškodněna podle podmínek služby Mezi námi. Bez připojištění na hodnotu zásilky totiž činí kompenzace právě 300 korun plus dopravné. Možnost připojištění podle něj existuje – zákazník si ji může připlatit za padesát haléřů z každé stokoruny hodnoty balíku.
autorský text, vlastní dotazování, podnět od čtenáře


