Známý autobusový přepravce odmítl svést seniorky. Ty zůstaly stát na zastávce bez omluvy

Důchodci v šoku: Do autobusu je nepustili, přitom měli jízdenky. FlixBus se brání kritikům.
Zdroj: Shutterstock
Dlouho plánovaná dovolená dvou seniorek z Polska se proměnila v nečekané zklamání. Ještě než mohly nastoupit do autobusu, přišly o své jízdenky a zůstaly stát s kufry na nádraží. Dopravce později přiznal chybu a omluvil se.
Pro Marii a její přítelkyni měl být výlet k Baltskému moři splněným snem. Dcera jedné z žen koupila jízdenky do Międzywodzie už šest týdnů předem, aby měly jistotu, že se dostanou do cíle pohodlně a bez komplikací. Denní spoj ze Štětína je totiž jedinou možností, jak se do tohoto přímořského letoviska dostat.
Když se koncem července obě seniorky s pečlivě sbalenými taškami a vytištěnými jízdenkami dostavily na vlakové nádraží ve Štětíně, čekalo je kruté překvapení. Rezervace byla zrušena hodinu před odjezdem a systém jim automaticky nabídl přesunutí na následující den.

Přepravce odmítl svést seniorky
Pro ženy, které počítaly s tím, že se ubytují ještě týž den, to znamenalo nečekanou noc ve městě a zcela rozvrácené plány. Dcera jedné z cestujících označila celou situaci za skandál. Zdůrazňovala, že lístky byly zakoupeny s dostatečným předstihem, a přesto se její matka s kamarádkou setkaly s naprostou ignorancí.
Na místě se nedočkaly žádné pomoci ani vysvětlení, ať už od řidiče, nebo od pracovníků pokladen. Zůstaly tak bezradné, a nevěděly, kam se obrátit. Dopravní společnost FlixBus po medializaci incidentu reagovala. Uvedla, že během jízdy na lince Ustrzyki Górne až Niechorze zjistil řidič poškození čtyř sedadel.
Aby nebyla ohrožena bezpečnost pasažérů, musel je vyřadit z provozu. Rezervační systém pak automaticky zablokoval prodej a několik cestujících, mezi nimi i obě seniorky, přišlo o svá místa. Kvůli naplněnému autobusu nebylo možné nabídnout jinou náhradu. Firma se omluvila a slíbila vrácení peněz.

Společnost se hájí právem a bezpečností
Společnost zároveň připomněla, že její podmínky umožňují zrušení nebo změnu cesty v případě technické závady či poruchy. V podobných případech má cestující obdržet SMS nebo e-mail, v němž si může vybrat náhradní spoj nebo žádat vrácení jízdného. V tomto případě systém převedl lístky automaticky na jiný den, což však pro starší ženy nebylo přijatelné řešení.
Podle přepravních pravidel mají cestující vždy nárok na vrácení celé částky, pokud k rušení dojde z viny dopravce. Společnost také nabízí možnost vystavení poukazu na budoucí cestu. To ale nic nemění na tom, že seniorky zůstaly s kufry na nádraží a jejich dlouho očekávaný výlet k moři skončil dřív, než vůbec začal.
fakt.pl, BBC, Daily Mail