Trendy svět
Pondělí 25. 8.
Svátek má Radim

Restaurace slibovala zážitek. Po dvou hodinách čekání jim ale přinesli něco, co by nikdo nechtěl zažít

Domácí

25. 8. 2025

Michaela Hanelová

Čekali na oběd nekonečně dlouho. Když ho donesli, změnilo se to v noční můru, kterou by nikdo nechtěl.

Čekali na oběd nekonečně dlouho. Když ho donesli, změnilo se to v noční můru, kterou by nikdo nechtěl.

Zdroj: Foto: Shutterstock

Byl to den, kdy jsme se rozhodli, že si uděláme radost. Po náročném týdnu plném práce, úkolů, vaření a každodenního kolotoče jsme se s partnerem spontánně shodli, že si zajdeme na večeři. Jen my dva, žádné starosti, žádné povinnosti. Vybrali jsme si útulně vypadající restauraci kousek za městem, o které jsme slyšeli pár pochval, ale sami jsme tam ještě nebyli.

Chtěli jsme zkusit něco nového. A taky si chvíli připadat jako lidé, co mají volný večer a nikam nespěchají. Už při příchodu nás zaskočilo, kolik je tam lidí. Bylo nacpáno k prasknutí, což jsme si v první chvíli vyložili jako dobré znamení. „To bude asi hodně oblíbený podnik,“ pronesl partner optimisticky a já souhlasně přikývla.

Obsluha nás s úsměvem usadila ke stolu u okna a s omluvou, že dnes mají trochu frmol, nám předala jídelní lístky. Nevadilo nám to. Byli jsme naladění na klidný večer, tak jsme si připili a začali probírat, co si dáme. Objednali jsme si poměrně jednoduchá jídla. Nic komplikovaného, žádné čtyřchodové menu, jen klasiku. On kuřecí steak s hranolkami, já zeleninový salát s lososem. Voda s citronem, nic extra.

Na jídlo jsme čekali neskutečně dlouho

A pak jsme čekali. A čekali. A dál čekali. Prvních třicet minut jsme ještě byli trpěliví. Po čtyřiceti jsme se začali ošívat a po hodině se zeptali, jak to vypadá. Číšnice nám se stále stejným úsměvem odpověděla, že kuchyň je zavalená objednávkami, ale že naše jídlo už se chystá. Vyměnili jsme si pohled, v tichosti si dolili vodu a snažili se zachovat klid.

Jenže když se čekání natáhlo na hodinu a půl, začalo být jasné, že tady něco nehraje. Okolní stoly, které přišly po nás, už jedly. Někteří i platili a odcházeli. My pořád nic. Když jsme po druhé hodině čekání opět zavolali obsluhu, tentokrát už bez úsměvu, přinesla nám omluvně košíček s pečivem „na uklidnění“ a prý že jídlo bude každou chvíli.

A pak se to stalo. Když konečně přišli s talíři, bylo to skoro komické. Můj salát vypadal, jako by ho někdo už jednou snědl a znovu poskládal. Losos byl vysušený na kost, zelenina povadlá, dresing rozteklý a celkově to mělo dál k tomu, co jsem si představovala, než je z Plzně do Paříže. Partnerovo kuře se tvářilo ještě smutněji.

Luxusní podnik, velká očekávání. Po dvou hodinách přišlo jídlo, které jim doslova zkazilo celý den.
Luxusní podnik, velká očekávání. Po dvou hodinách přišlo jídlo, které jim doslova zkazilo celý den.
Zdroj: Foto: Shutterstock

Něco takového jsme ještě neviděli

Maso bylo studené, hranolky gumové, a k tomu poloprázdný talíř, který působil dojmem, že kuchař buď odešel během přípravy domů, nebo prostě jen ztratil motivaci. A ten moment, kdy jsme se na sebe s partnerem podívali, byl k nezaplacení. Mlčky jsme seděli, přemýšleli, jestli má cenu to jíst, jestli se máme hádat, nebo se prostě zvednout a odejít.

Byli jsme hladoví, frustrovaní, zklamaní. Z večera, na který jsme se těšili, z místa, které mělo být příjemným zážitkem. Nakonec jsme talíře nechali téměř nedotčené. Přišla číšnice, omluvila se, a nabídla nám slevu. Byli jsme tak otupělí, že jsme to přijali bez větších protestů. Zaplatili jsme, odešli, a po cestě domů se stavili na benzince. Dvě bagety, dva džusy a ticho v autě, které mluvilo za vše.

Možná to zní jako banalita. Vždyť je to jen jedno pokažené jídlo. Ale ve skutečnosti to bylo něco víc. Čekáte, těšíte se, plánujete, a pak dostanete facku od reality. Nešlo jen o to, že jsme se nenajedli. Šlo o celkový dojem, o to, že i když jsme se snažili chápat, být trpěliví, nakonec jsme stejně odešli s pocitem, že jsme někomu byli úplně ukradení.

Na jídlo čekali dvě hodiny. Když jim ho konečně donesli, zůstali v šoku a přáli si, aby raději nepřišlo
Na jídlo čekali dvě hodiny. Když jim ho konečně donesli, zůstali v šoku a přáli si, aby raději nepřišlo.
Zdroj: Foto: Shutterstock

Čekání, které za to nestojí

A to je asi to nejhorší. Ten pocit, že zákazník je jen další číslo na účtence. Že dvě hodiny vašeho času nemají hodnotu. Že když je plno, tak prostě smůla. A že když se to nepovede, tak sorry, tak příště snad líp.

Jenže my už žádné příště nechceme. Protože důvěra je křehká věc. A když se jednou rozpadne na kusy, ani sleva na vysušeného lososa ji neslepí zpátky.

Ten večer jsme si přáli jediné – ať jsme radši zůstali doma a objednali pizzu. Možná by nepřišla hned, ale aspoň bychom věděli, že nepřijde studená, smutná a s pachutí zklamání.

Zdroje:

příběh čtenářky redakce

Sdílejte článek

Restaurace slibovala zážitek. Po dvou hodinách čekání jim ale přinesli něco, co by nikdo nechtěl zažít | Trendy svět